Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Kafle c.d. i ocieplanie c.d.

Data dodania: 2012-01-25
wyślij wiadomość

Kafelkarze po wyjaśnieniach powoli kończą salon, kuchnię i przejdą do przedpokoju i wiatrołapu. Wszędzie te sam Paradyż Legno Brown udające drewno. Zaczyna to wyglądać ok. Dylatacja jeśli kiedyś da o sobie znać czyli będą kafle pękać to wymienimy pęknięte i jeśli będzie trzeba natniemy całość czyli kafle i wylewkę robiąc nową, prawidłową dylatację. Na razie taka jest decyzja.

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl


Ciągle też ocieplam poddasze. Pierwsza warstwa już skończona. Długo to trwa bo na budowę jadę dopiero po pracy a czasem jak np. wczoraj trzeba było zrobić ustalenia dotyczące obudowy kominka i jakieś inne drobiazgi więc na budowie byłem dopiero po 19tej. I tak to idzie małymi kroczkami do przodu bo już brakuje kasy na robociznę. Ale pojawiły się pierwsze konstrukcje na sufit z regipsów. Tak się zastanawiam jak teraz tam powkładać wełnę aby się nie namęczyć. Jarecki71 jakoś sobie dał z tym radę. Może wkładał ją z jętek ale ja nie mogę bo mam podłogę na strychu. Muszę go zapytać może podpowie coś fajnego.

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

2Komentarze
Data dodania: 2012-01-25 12:21:34
Ładne kafelki, małymi kroczkami ale do celu:))pozdrowionka
odpowiedz
Data dodania: 2012-01-25 18:46:34
Masz rację rozkładałem ją z góry.W twoim przypadku brak mi pomysłu.Mogę tylko podpowiedzieć że ja dodatkowo pchełkami skręciłem z dwóch stron profil CD do wieszaka.Robiąc próbę siłową zauważyłem że jest to najsłabszy punkt.Nie znalazłem tego w sieci ale u mnie cała wełna leży na ruszcie i wraz z płytą przekroczy 15 kg/m2.
odpowiedz

Problem z kafelkami – prośba o pomoc.

Data dodania: 2012-01-23
wyślij wiadomość

A właściwie dwa problemy. Jeden to faktycznie kafle źle zaczęte. Na fotce poniżej widać jak kafelki, które zaznaczyłem strzałkami powinny być całe a są coraz bardziej docinane.

blog budowlany - mojabudowa.pl


Potem w pośpiechu kafelki były źle układane. Na fotkach poniżej czarnymi strzałkami zaznaczyłem rogi, które się „mijają”, czerwoną strzałką fugę 2 mm a zieloną strzałką fugę 5 mm (wszystkie powinny być 2 mm.

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Na razie nie będę pisał kto mi układał te kafelki, bo może coś wspólnego wymyślimy.


Drugi problem to dylatacja, krzywo wykonana, tzn. nie równoległa do odpowiednich ścian, „przekoszona” o całe 7 cm!!! Czerwoną kredą zaznaczyłem jak powinna być wykonana dylatacja aby kafelki w miarę pasowały a niebieską aby była dobrze nacięta zaczynając od rogu wejścia. Na fotkach dorysowałem sztucznie czarną linię pokazującą faktyczną dylatację ponieważ była słabo widoczna.

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl


Wykonawca posadzek jest gotowy naciąć drugą prawidłową dylatację. Warto to zrobić? Ktoś kiedyś miał coś takiego? Przez całe te kłopoty (fuszerkę) z kaflami i dylatację powoli myślę czy nie zaryzykować i nie nacinać kafli i nie robić na nich dylatacji. Może nie pękną. Napiszcie, kto ryzykował i nie robił na kaflach dylatacji i czy popękały czy nie?
 

6Komentarze
glx19a  
Data dodania: 2012-01-23 00:20:23
Oj nie pomogę, bo nie wiem , ale będę śledzić , bo ważny temat:))
odpowiedz
Data dodania: 2012-01-23 01:25:41
Dylatacja dla kafli przy podłogówce powinna być,czy bez podłogówki to nie wiem. To że te kafle są docinane (zdjęcie 1) to może wynik tego,że ściana nie jest równo wybudowana.
odpowiedz
Data dodania: 2012-01-23 07:14:43
Ściana jest w miarę ok. Gdyby kafle nie były docinane tylko tak układane aby te zaznaczone nie docinać to w pobliżu dylatacji ta strona kafli, która "odjechała" od dylatacji (widoczna na fotce nr 4) "odjechałaby" znacznie mniej i znalazła się na czerwonej linii prawidłowo naciętej dylatacji.
odpowiedz
kmarek-k1
Data dodania: 2012-01-23 08:48:11
witam, tak z ciekawości, posadzka jest zdylatowana przy ścianach, a kafle już nie?
odpowiedz
Data dodania: 2012-01-24 13:14:51
a to kżyżaków nie wyjęli przed fugowaniem
odpowiedz
Data dodania: 2012-01-25 00:01:15
re:
Dylatacje są ale faktycznie może za małe bo milimetrowe, tzn. tak od 1 do kilku milimetrów, jak im wyszło. Musiał by ktoś fachowym okiem zobaczyć i powiedzieć czy nie za małe. Krzyżyki zostały już częściowo wyjęte. Na fotkach są ale przed fugowaniem wszystkie znikną.
odpowiedz

Ocieplanie wełną

Data dodania: 2012-01-16
wyślij wiadomość

Właśnie zacząłem ocieplanie Isoverem. Jak podaje producent wełna nie wymaga sznurkowania. To fakt, trzyma się sam pomiędzy krokwiami i to pomimo tego, że u mnie rozstaw krokwi jest dość spory: 90 cm. Dzięki temu idzie dosyć sprawnie, układamy z żoną całe pomieszczenie i potem je sznurkuję. Żonie nawet się spodobała ta praca. Niestety mnie męczy bo jestem chyba uczulony na tą wełnę i to pomimo różnych fartuchów, maseczek i okularów, które parują i szybką są nieprzydatne. Sporo już zrobiliśmy przez weekend. Zostało do zrobienia: połowa strychu, piony nad oknami połaciowymi i przestrzeń nad przyszłymi schodami bo za wysoko. I tu mam pytanko do blogowiczów jak najlepiej obrobić okna i zakończyć dach przy kalenicy. Może macie jakieś dobre fotki z tego etapu?

Znaczek braku konieczności sznurkowania.

blog budowlany - mojabudowa.pl

Tu w łazience trzeba będzie jeszcze obrobić okno.

blog budowlany - mojabudowa.pl

Wełna ułożona bez sznurkowania.

blog budowlany - mojabudowa.pl

U tu już sznurkowana. Wolę wykonać sznurkowanie, zawsze to pewniejsze trzymanie.

blog budowlany - mojabudowa.pl

Strych. Jak najlepiej obłożyć kalenicę?

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl
 

1Komentarze
Data dodania: 2012-01-16 12:17:19
No pięknie Wam to idzie. My już mamy to za sobą, ale wełna daje popalić :) My ocieplaliśmy Ursą całość, ale brakło nam trochę i kupiliśmy rolkę Isovera. I powiem szczerze że Isover pylił się chyba trzy razy bardziej. Ale każdy przez to musi przejść :) Teraz już z górki
odpowiedz

Wełna

Data dodania: 2012-01-11
wyślij wiadomość

Jest, nareszcie. W końcu mam wełnę do ocieplenia dachu. Folia przyszła wcześniej. Wczoraj kupiłem „papiaki” i sznurek mimo, że na stronie Isovera napisali, że Supermata jest na tyle sprężysta, że nie trzeba jej wiązać. Muszę teraz szybko dokończyć podłogę na strychu – zostało mi kilka płyt, rusztowania pod regipsy – zostały mi 2 pomieszczenia i zacznę układanie wełny. Już się nie mogę doczekać na powolny wzrost temperatury w domku z każdym ocieplonym kawałkiem dachu. Obecnie grzeję tylko na tyle, że mam, w zależności od intensywności wietrzenia 12-15 ˚C. Więcej to by były za duże straty.

To tylko część wełny:


blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

4Komentarze
Data dodania: 2012-01-11 09:28:24
Widzę,że to "10",my też kupiliśmy takiej już parę sztuk w dobrej cenie.Ile daliście za metr???Ostatnio patrzyłam też na allegro,bo musimy jeszcze dokupić,to było w miarę niedrogo.Proszę o odpowiedź.Pozdrawiam.:)
odpowiedz
Data dodania: 2012-01-11 10:08:38
Wszystko jest opisane w poprzednim wpisie. Wyszło 21,84 zł/m2 za 15cm i 15,05 zł/m2 za 10cm. Kupione w m Metbudzie (są na allegro). Przy odpowiedniej ilości cena transportu wliczona. Ale trzeba samemu rozładować, tzn. ja tak miałem bo kierowcę bolał kręgosłup.
odpowiedz
Data dodania: 2012-01-11 11:57:18
I będzie coraz cieplej,fajny etap budowy:))
odpowiedz
Data dodania: 2012-01-14 22:16:27
Też ocieplamy Isoverem, jest super i nie szczypie nawet tak mocno w oczy hehe:)) Jest nawet przyjemna w dotyku:)) My kupiliśmy 15cm, tutaj na miejscu w Leroyku. A drugą warstwę będzie kładła już ekipa, po tynkach.Powodzenia :))
odpowiedz

Ocieplanie dachu 2

Data dodania: 2012-01-04
wyślij wiadomość

We wtorek dotrze do mnie wełna Isover Supermata (λ=0,033 W/(mK)), którą kupiłem przez Internet. Dam 15cm między krokwie i 10cm prostopadle do krokwi pod regipsy. Wyszło mi 21,84 zł/m2 za 15cm i 15,05 zł/m2 za 10cm. Folię metalizowaną Strotex paroszczelną już mam. Fajnie by było abym do wtorku skończył z konstrukcją pod regipsy. Ze skosami szansa jest nawet jeśli wszystko będę robił po pracy. Ale wieszaki na sufit to już inna sprawa. Stelaż do sufitu muszę zrobić podwieszany na drutach bo jętki mam wysoko no i między jętkami a sufitem dam wełnę i poprowadzę kanały wentylacji i część DGP z kominka. Jakoś nie mogę się za ten sufit zabrać. Troche mnie przeraża. Wiem, że po prostu trzeba zacząć i potem jakoś będzie. Teraz jeszcze mam do zrobienia skosy ale potem przyjdzie kolej na sufit. Na dodatek nie mam do pomocy jakiegoś teścia, wujka, szwagra itp. Czasem pomaga mi syn ale nie mam sumienia zabierać go codziennie a budowę aby przez cały dzień co chwilę coś mi przytrzymywał czy podawał. Generalnie przez kilka godz. jest dla niego roboty na pare minut. Na razie radzę sobie z podporami jak na jednej z fotek. Pomocna jest poziomica laserowa samopoziomująca – bardzo dobry zakup. Na jednej z fotek słabo ale widać jak wyznaczałem poziom sufitu.

Narzędzia i materiały do wykorzystania:

blog budowlany - mojabudowa.pl

Docinanie profilu:

blog budowlany - mojabudowa.pl

Podpieranie i przymiary:

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

I na koniec zrobiony skos:

blog budowlany - mojabudowa.pl

A tu wyznaczanie poziomu sufitu:

blog budowlany - mojabudowa.pl

9Komentarze
Data dodania: 2012-01-04 13:31:45
prace idą pełną parą:))pozdrowionka
odpowiedz
Data dodania: 2012-01-04 17:33:39
Regipsy
Co do pomocnika rozumie cię całkowicie bo też wykonuję sufity sam.Na sufit dałem 2x matę 0.044W/(mK) 15cm (koszt 20zł m2)plus płytę 10cm 0.036W/(mK) (koszt 14zł m2). Nie chcę pouczać ale cięcie profili tarczą to nie najlepszy pomysł.Powodzenia.
odpowiedz
Data dodania: 2012-01-04 23:57:03
re: jarecki71
Ale tarczą idzie fajnie i szybko. Nie zastanawiałem się nad innym sposobem. Mam nożyce i nimi też docinam np. po skosie ale proste cięcia robię tarczą. Dlaczego to zły pomysł? Chętnie się poprawię.
odpowiedz
Data dodania: 2012-01-05 18:09:26
Przegrzewasz profil i warstwę ocynku czym dajesz pole działania korozji.Na foto widać jak iskry lecą na profil i wtapiają się w ocynk.Wystaw ten profil na zewnątrz to zobaczysz jak się zaczerwieni.TYLKO NOŻYCE!!!!
odpowiedz
Data dodania: 2012-01-06 00:36:05
re: jarecki71
Dzięki za informację. Tak nie myślałem i w tym co piszesz jest racja. Ten profil na posadzce, na który lecą iskry to ewidentny błąd. Ale tak sobie myślę (oczywiście nie próbuję cwaniakować tylko dałeś mi do myślenia, no i może się mylę): 1. Tniesz nożycami to też odsłaniasz w przekroju część nieocynkowaną - możliwość korozji. 2. Wiercisz - to samo + ciepło czyli większy efekt. Chyba, że dziury w profilach, które przykręcisz do ściany wycinasz wtedy tak samo jak z nożycami. 3. Wkręty podobnie. 4. Wełnę i profile zabezpiecza się folią przed wilgocią która zwiększa korozję. Oczywiście masz rację i pewnie teraz będę ciął nożycami ale chodzi mi o to czy komuś zardzewiało i miał problem?
odpowiedz
Data dodania: 2012-01-06 19:09:21
Nie wierciłem profilu przyściennego bo miał oryginalne otwory (lafarge),no może kilka.Nie mówię że skoroduje i spadnie na głowę ale każdy producent systemów wyklucza cięcie tarczą tak samo jak blachodachówkę. Mimo wszystko krawędz po tarczy (przegrzana) różni się od tej po nożycach.Budując samemu staram się trzymać zaleceń producentów co nie zawsze czynią "fachowe" ekipy,które później silikon i piankę montażową uważają za panaceum na wszystko.Kończę i pozdrawiam bo zaczynam odbiegać od tematu.
odpowiedz
Data dodania: 2012-01-08 14:46:38
re: jarecki71
Dobrze i szkoda, że napisałeś mi o tej tarczy. Dobrze bo teraz tnę nożycami - bo też chcę robić jak najbardziej prawidłowo dla siebie. Ale źle bo nożycami to "certolenie się" czyli nożycami jest jakoś tak trudniej, więcej zabawy. Tarczą było 5 sek i ucięte równiutko. Ale co zrobić - dobrze ma być.
odpowiedz
Data dodania: 2012-01-10 22:04:08
Mamy następnego bohatera w swoim domu:)) Brawo!!!
odpowiedz
Data dodania: 2012-01-11 08:01:54
Dzięki Gabi. Tak sobie myślę, że to nie bohaterstwo tylko choroba zwana brakiem kasy. Leczenie to konieczność oszczędzania na robociźnie czyli to co się da wykonywanie samemu. Ciekawe jak wielu na to choruje?
odpowiedz
marysia-tylice
ranga - mojabudowa.pl elita
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 185964
Komentarzy: 365
Obserwują: 51
On-line: 9
Wpisów: 98 Galeria zdjęć: 430
Projekt MARYSIA
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Tylice
ETAP BUDOWY - V - Okna i drzwi
ARCHIWUM WPISÓW
2014 marzec
2013 wrzesień
2013 maj
2013 kwiecień
2012 listopad
2012 maj
2012 kwiecień
2012 marzec
2012 luty
2012 styczeń
2011 grudzień
2011 listopad
2011 październik
2011 wrzesień
2011 sierpień
2011 lipiec
2011 czerwiec
2011 maj
2011 kwiecień
2011 marzec

OBECNIE NA BLOGU
3 niezalogowanych użytkowników